امروزه بیشتر افراد در خانه های کوچک و آپارتمان ها زندگی می کنند و در عین حال دوست دارند که در فضای کوچک منزل خود از تمام وسایلی که مورد نیاز یک خانه کامل است، استفاده کنند. به طور مثال دوست دارند در فضای کوچک خانه خود میز غذا خوری داشته باشند و برای اینکه این میزها را در مناسب ترین جای خود در خانه قرار دهند دچار سردرگمی می شوند و نمی دانند که واقعا بهترین جا برای گذاشتن این میزهای غذاخوری کجا می تواند باشد. همیشه با این سوال مواجه می‌شوند که آیا خرید میزهای غذاخوری کار درستی است یا خیر؟

 

میز ناهار خوری

 

میز ناهار خوری در خانه

افرادی که در خانه های بزرگ تر زندگی می‌کنند این دغدغه‌ها را ندارند زیرا فضای بزرگی که در اختیار آنها قرار گرفته است باعث می‌شود بتوانند یک اتاق جدایی را برای میز غذاخوری اختصاص دهند ولی در خانه های کوچک این دغدغه وجود دارد که به خاطر نبودن فضای مشخص برای میز غذا خوری این‌ میز باید کجا قرار بگیرد. قبل از اینکه میز غذاخوری را خریداری کنید باید مطمئن شوید که چه ابعادی مدنظر شما قرار دارد و چه میزان فضایی در محیط توسط میز غذاخوری و صندلی های آن اشغال می شود.

 

میز ناهار خوری

 

حتی اگر شما خانه بزرگی هم دارید باید مشخص کنید که ابعاد میز غذاخوری شما قرار است چقدر باشد تا منزل شما آسایش و راحتی را در کنار زیبایی داشته باشد. پس اولین گام جهت خرید میز و صندلی ، در نظر گرفتن ابعاد مناسب با فرم دلخواه است که باید قبل از هر چیزی مشخص شود.

 

میز ناهار خوری

 

یکی از مهم ترین نکاتی که برای قرار دادن میز و صندلی غذاخوری باید در نظر بگیرید این است که هرگز این میز و صندلی ها را در قسمت های شلوغ و پر رفت و آمد منزل خود قرار ندهید زیرا در صورت قرار دادن میز غذاخوری در این قسمت ها هم برای تردد و سرو غذا و چیدمان میز دچار مشکل می شوید  و دست شما  برای چیدمان مناسب باز نیست.

 

میز ناهار خوری

 

میز ناهار خوری در آشپزخانه

اگر میز ناهار خوری شما کوچک بوده و در آشپزخانه به اندازه کافی جا برای گذاشتن آن دارید آن را درون آشپزخانه قرار دهید، در غیر این صورت حتما این میز غذاخوری باید نزدیک آشپزخانه شما قرار داشته باشد و سعی کنید کمترین فاصله را از آشپزخانه شما داشته باشد تا بتوانید به راحتی وسایل پذیرایی و آشپزخانه را به روی میز منتقل کنید و زحمت زیادی برای شما نداشته باشد. بهتر است برای انتخاب جایی که قرار است میز غذاخوری قرار بگیرد خلاقیت زیادی به خرج دهید. به طور مثال اگر فضایی که در آن قرار دارید کوچک است و میز غذاخوری شما نسبت به فضا ابعاد بیشتری را دارد اگر امکانش بود آن را به دیوار بچسبانید و با این کار می‌توانید از فضای اطراف نیز  نهایت استفاده را ببرید.

 

میز ناهار خوری

 

سعی کنید همیشه میزهای غذاخوری را حتی در خانه های کوچک در جاهایی بگذارید که خلوت تر است و تا جایی که می توانید اطراف میز غذاخوری خود را شلوغ نکنید و سعی کنید دور آن را خلوت نگه دارید. منظور از این که دور میز را خلوت کنید این است که سعی کنید از کنسول ها و ویترین ها در این قسمت‌ها و دور میز غذاخوری استفاده نشود زیرا باعث می شود که عملکرد میز غذاخوری شما هم مختل شود و در زیبایی فضا هم تاثیر بگذارد.

 

میز ناهار خوری

 

اگر تصمیم دارید برای میز غذاخوری خود هزینه قابل توجهی بپردازید و قصد دارید میزغذاخوری تهیه کنید که ظاهر بسیار چشمگیری دارد می‌توانید از یک کف کاذب در دکوراسیون خانه خود استفاده کنید تا به برجسته سازی قسمت غذاخوری کمک کرده باشید. با این کار می توانید ضمن ایجاد یک اختلاف سطح در خانه، فضای خاصی را برای یک دورهمی دوستانه و غذا خوردن دلچسب فراهم کنید. گاهی لازم نیست حتی از کف های کاذب استفاده کنید و خودتان می‌توانید با خلاقیتی که به کار میبرید این کف کاذب را طراحی کنید.

 

میز ناهار خوری

 

سعی کنید تا جایی که ممکن است میز غذاخوری را نزدیک فضای تلویزیون قرار ندهید زیرا صدای تلویزیون باعث می شود که تمرکز کافی موقع خوردن غذا وجود نداشته باشد و این احساس دلپذیری و خوشایندی که هنگام صرف غذا باید به افراد دست دهد با حضور تلویزیون به کلی مختل می شود. سعی کنید همیشه لحظاتی که غذا صرف می شود، نهایت آرامش را در محیط ایجاد کنید.

 

میز ناهار خوری