loading...
kitchendecor
ali zamani بازدید : 50 شنبه 09 فروردین 1399 نظرات (0)

آشپزخانه ها در هر خانه‌ ای حکم قلب آن را دارند . مخصوصاً برای خانم های خانه دار از اهمیت زیادی برخوردارند ، زیرا قسمتی از روز خود را در آن سپری می کنند و زیباتر بودن فضای آن تأثیر مستقیمی روی روحیات آنها خواهد داشت . به همین دلیل استفاده از وسایل زیبا و کاربردی در فضای آشپزخانه باعث برقراری حس بهتری در فضای خانه شما می‌شود .

 مهمترین عنصر در فضای آشپزخانه کابینت ها هستند که طراحان و تولیدکنندگان داخلی انواع مختلف کابینت ها در سبک ها و طرح ها و جنس‌های مختلف را به بازار عرضه می‌کنند و شما می توانید برای منزل خود کابینت مورد نظرتان را خریداری کنید.

 

 اما قبل از اینکه کابینت را تهیه کنید بهتر است اطلاعات کافی در رابطه با آن داشته باشید تا خرید آگاهانه تری را انجام دهید. بهتر است در خرید کابینت در وهله اول سبک کلی خانه خود را تعیین کنید و نوع کابینت خود را متناسب با سبک منزل خریداری کنید تا تناسب بر هم نخورد .

 وقتی که سبک خانه را مشخص کردید، میزان بودجه‌ای که در اختیار دارید را هم تعیین کنید تا انتخاب های شما محدودتر شود و راحت تر بتوانید کابینت خود را خریداری کنید .

از بین انواع مختلف کابینت هایی که در بازار وجود دارند ، کابینت های وکیوم طرفداران زیادی دارند که این محبوبیت دلایل مختلفی دارد که در ادامه با مزایا و معایب کابینت آشپزخانه وکیوم هم آشنا خواهید شد .

 

کابینت وکیوم آشپزخانه

کابینت وکیوم آشپزخانه

 

کابینت وکیوم آشپزخانه قهوه ای

کابینت وکیوم آشپزخانه قهوه ای

 

کابینت وکیوم چیست ؟

اولین نسل از کابینت ها جنس های چوبی داشتند و بعد از آن کابینت های فلزی جای آن ها را گرفتند و کابینت های وکیوم در واقع به عنوان نسل سوم کابینت‌اشپزخانه محسوب می شوند‌.

 به کابینت های آشپزخانه که دارای روکش وکیوم باشند کابینت آشپزخانه وکیوم گفته می‌شود و باید در نظر داشته باشید که این روکش یک شی خاص نیست ، بلکه با استفاده از یک تکنولوژی این عمل صورت می‌گیرد تا ذرات بیرونی حالت فشرده تری پیدا کنند و خلا بین آنها تخلیه شود.

 پس با استفاده از تکنولوژی وکیوم هوای بین سطح و روکش تخلیه می‌شود و دیگر هوایی بین آنها وجود نخواهد داشت و این چسبندگی شدید روکش به سطح کابینت باعث می‌شود که این محصول کیفیت و مقاومت بالاتری داشته باشد و در عین حال ضخامت زیادی نداشته باشد.

 البته از وکیوم کردن فقط برای کابینت آشپزخانه استفاده نمی شود و برای درهای حمام و دستشویی و روکش لوازم چوبی و غیره هم از وکیوم استفاده می شود .

 

نور پردازی در کابینت وکیوم آشپزخانه

نور پردازی در کابینت وکیوم آشپزخانه

 

کابینت وکیوم آشپزخانه چوبی

کابینت وکیوم آشپزخانه چوبی

 

مزایای کابینت وکیوم آشپزخانه 

همانطور که گفتیم استفاده از روکش وکیوم مزایای مختلفی دارد که از جمله آنها می توان به زیبایی، افزایش مقاومت در برابر آسیب‌ها و یکدست بودن سطح کابینت اشاره کرد .

 با توجه به اینکه کابینت آشپزخانه وکیوم از ورق های ام دی اف ساخته می شود ، یک لایه پی وی سی با استفاده از حرارت چسب و فشار وکیوم روی سطح کابینت قرار می‌گیرد تا کیفیت آن را افزایش دهد .

از دیگر مزایای کابینت آشپزخانه وکیوم سازگاری بیشتر این کابینت ها با محیط زیست است.

با توجه به اینکه کابینت های وکیوم از ام دی اف تولید می‌شوند و ام دی اف هم کامپوزیت چوبی است که از ضایعات چوب تولید شده است ، برای تهیه کابینت آشپزخانه وکیوم درخت کمتری قطع می شود و می توان گفت که این محصول با محیط زیست سازگاری بیشتری دارد .

مزیت دیگری که کابینت آشپزخانه وکیوم دارد شیک بودن و جذابیت این کابینت ها می باشد زیرا ظاهر بسیار شیک و جذابی دارند و در مقایسه با کابینت های فلزی و ام دی اف ، در ساخت کابینت آشپزخانه وکیوم تنوع بیشتری استفاده شده است. استفاده از این نوع کابینت ها در خانه نظر هر بیننده ای را به سمت خود جلب می کند .

مزیت دیگری که در مورد کابینت آشپزخانه وکیوم وجود دارد مقاومت بالای آن ها در برابر رطوبت و آب می باشد .

 

کابینت وکیوم برای آشپزخانه بزرگ

کابینت وکیوم برای آشپزخانه بزرگ

 

کابینت ممبران آشپزخانه

کابینت ممبران آشپزخانه

 

لایه پی وی سی که روی کابینت آشپزخانه وکیوم کشیده می شود مقاومت آن ها را در برابر رطوبت بالا می‌ برد و اجازه نفوذ آب به لایه‌های زیرین را نمی‌دهد و شما خیلی راحت‌تر می‌توانید از این کابینت ها نگهداری کنید و خیالتان از بابت جذب رطوبت راحت باشد .

تنوع طرح و رنگ کابینت های وکیوم بسیار زیاد است و با هر نوع دکوراسیونی اعم از دکوراسیون سنتی و مدرن سازگار است و انعطاف پذیری در طرح و رنگ این کابینت ها دست مخاطب را برای انتخاب طرح و ایده باز می گذارد و شما می توانید بر روی کابینت آشپزخانه طرح های کلاسیک و سه بعدی هم اجرا کنید.

کابینت آشپزخانه وکیوم وزن سبکی دارد و به همین دلیل فشار کمتری به قسمت‌ های نگهدارنده وارد می‌شود که این هم یکی از مزایای کابینت های آشپزخانه وکیوم می باشد.

به صورت کلی این کابینت ها طول عمر و دوام زیادی دارند و هزینه کمی برای نگهداری از آن ها نیاز است و برای کابینت های مخفی و تجهیزات تو کار می توانید از این کابینت ها با خیال راحت استفاده کنید .

 

معایب کابینت وکیوم آشپزخانه

در کنار تمام این مزیت هایی که از آنها نام برده شد کابینت آشپزخانه وکیوم معایبی هم دارد که بهتر است از آنها آگاه باشید تا تصمیم گیری را با دید بازتری انجام دهید و انتظار مشکلات احتمالی را داشته باشید.

یکی از این عیب هایی که کابینت آشپزخانه وکیوم دارد این است که اگر طرح ها و منبت کاری هایی که روی کابینت اجرا می‌شود خیلی ظریف باشند به سختی می‌توانید از لایه pvc برای پوشش آنها استفاده کنید و امکان جذب آب و رطوبت در این شرایط افزایش پیدا می‌کند.

اگر برای ساخت این کابینت ها از متریال نامرغوبی استفاده شده باشد و یا توسط استاد کار ساخته نشده باشد ، کیفیت آن ها به شدت کاهش پیدا می‌کند و بعد از مدتی دیگر قابل استفاده نخواهد بود .

 پس بهتر است در صورتی که قصد خرید کابینت وکیوم اشپزخانه را دارید از برندهای معتبر و از تولید کنندگان مطمئن آنها را خریداری کنید تا خیالتان از بابت متریال سازنده آن راحت باشد.

مورد دیگری که باید در مورد کابینت آشپزخانه وکیوم بدانید این است که در قسمت هایی که خیلی نورگیر باشد استفاده از این کابینت ها گزینه مناسبی نیست زیرا این نوع کابینت ها حساسیت زیادی به نور آفتاب و منابع گرمازا دارند و اگر فضای آشپزخانه شما بسته باشد و حرارت زیادی در آن جریان پیدا کند خیلی زود روکش کابینت باد می‌کند و کار خراب می‌شود.

همچنین کابینت وکیوم آشپزخانه نسبت به برخورد اجسام نوک تیز حساس است و در صورت خراب شدن هزینه بالایی برای تعمیر آن نیاز است و وقتی هم که نیاز به تعمیر پیدا کند طرح مناسب با آن به سختی پیدا می شود.

 

کابینت وکیوم آشپزخانه جزیره ای

کابینت وکیوم آشپزخانه جزیره ای

 

کابینت وکیوم آشپزخانه لاکچری

کابینت وکیوم آشپزخانه لاکچری

 

 قیمت کابینت وکیوم آشپزخانه

قبل از اینکه در مورد قیمت کابینت وکیوم آشپزخانه اطلاعاتی را جمع کنید باید در نظر داشته باشید که دو نوع کابینت آشپزخانه وکیوم وجود دارد که تفاوت این دو نوع در نوع روکش آنها می باشد.

 کابینت آشپزخانه کلاسیک یا معمولی از روکش با جنس pvc پوشیده می شود و در کابینت وکیوم هایگلاس هم از جنس پلکسی گلاس برای پوشش استفاده می‌کنند و همین قضیه است که منجر به تفاوت قیمت این دو کابینت می‌شود.

قیمت کابینت وکیوم کلاسیک در مقایسه با کابینت وکیوم هایگلاس ارزان تر است و اگر بودجه محدودی در اختیار دارید می توانید این نمونه را انتخاب کنید.

 قیمت هر متر کابینت وکیوم کلاسیک یک تا دو میلیون تومان است که طراحی و جنس و نوع چسب و همچنین هنر دست استاد کار این اختلاف قیمت را تعیین میکند.

 

کابینت آشپزخانه ممبران

کابینت آشپزخانه ممبران

 

کابینت وکیوم آشپزخانه کلاسیک

کابینت وکیوم آشپزخانه کلاسیک

 

 کابینت وکیوم جدید

در نوع جدید کابینت های وکیوم از دستگاه سی ان سی برای پوشش طرح ها و کنده کاری ها استفاده می‌کنند و تفاوت‌های زیادی با کابینت وکیوم ساده دارد.

 در این کابینت روکش ها توسط دستگاه تراش سی ان سی خراش داده می شوند و جنس زیر روکش یعنی ام دی اف قابل رویت است .

 

کابینت وکیوم آشپزخانه جدید

کابینت وکیوم آشپزخانه جدید

 

کابینت وکیوم آشپزخانه طرح چوب مدرن

کابینت وکیوم آشپزخانه طرح چوب مدرن

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 41
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 49
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 73
  • بازدید ماه : 68
  • بازدید سال : 1,037
  • بازدید کلی : 5,316